
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Booking.com απορρίπτει κατηγορίες ότι διατήρησε τεχνητά υψηλές τις τιμές σε ξενοδοχεία για πάνω από μια δεκαετία, καθώς η αύξηση του ενδιαφέροντος για μαζική αγωγή εναντίον της από Ολλανδούς, «έρριξε» την ιστοσελίδα της Ένωσης Καταναλωτών (Consumentenbond).
Η Consumentenbond και το ίδρυμα Αξιώσεων Ανταγωνισμού Καταναλωτών (CCC) κίνησαν νομικές ενέργειες κατηγορώντας τη δημοφιλή πλατφόρμα ξενοδοχείων για παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού και καταναλωτών από το 2013.
Σύμφωνα με τους ενάγοντες, η εταιρεία χρησιμοποίησε παράνομες συμφωνίες τιμολόγησης και παραπλανητικές τακτικές εμποδίζοντας τα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές αλλού. Αυτό, κοστίζει στους Ολλανδούς εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σε γραπτή απάντηση, η Booking.com αναφέρει πως «πάντα αγωνιζόμαστε να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές τιμές και διαφανή εμπειρία κράτησης στους ταξιδιώτες και αμφισβητούμε σθεναρά τυχόν ισχυρισμούς περί του αντιθέτου».
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι εξετάζει το περιεχόμενο του ισχυρισμού και «θα απαντήσει αναλόγως», ενώ δήλωσε ότι έχει αλλάξει τις πρακτικές της τα τελευταία χρόνια.
Υπογραμμίζει πως «έχουμε καταργήσει τις ρήτρες ισοτιμίας τιμών σε όλη την Ευρώπη» βοηθώντας διασφαλίζοντας ότι «οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε εξαιρετικές τιμές παντού».

Η μαζική νομική δράση έρχεται μετά από χρόνια προειδοποιήσεων. Τον Μάιο του 2024, η Consumentenbond κατηγόρησε δημόσια την Booking.com και την «αδελφή» της Agoda, ότι παραπλανούσαν τους πελάτες με ψεύτικες εκπτώσεις, κρυφά κόστη και ψευδή έλλειψη δωματίων, παρά τις προηγούμενες υποσχέσεις για την αντιμετώπιση των ζητημάτων.
Οι φορείς διαπίστωσαν μετά από έρευνα ότι η πλατφόρμα διαφήμιζε ένα ξενοδοχείο στη Νέα Υόρκη για «από 211 ευρώ ανά διανυκτέρευση» χωρίς να αποκαλύψει επιπλέον 75 ευρώ σε φόρους και τέλη.
Ισχυρίστηκε επίσης ψευδώς ότι το 84% των καταλυμάτων στο Νάνσπιτ ήταν πλήρως κρατημένα, ένα ποσοστό που διογκώθηκε συμπεριλαμβάνοντας μη διαθέσιμες ιδιωτικές κατοικίες. Παράλληλα, η Agoda.com είπε στους χρήστες ότι παρέμενε μόνο ένα δωμάτιο για δύο άτομα, ωστόσο επέτρεπε κράτηση για 10 άτομα στο ίδιο κατάλυμα την ίδια νύχτα.
«Αυτά είναι σκόπιμα κόλπα για να δώσουν στους καταναλωτές την αίσθηση ότι έχουν βρει μια καλή συμφωνία και πρέπει να αποφασίσουν γρήγορα», τονίζει η Sandra Molenaar, διευθύντρια της Consumentenbond, στην περσινή έκθεση.
Από την πλευρά του CCC ο πρόεδρος του Bert Heikens, τονίζει ότι η συμπεριφορά της Booking.com πιθανότατα έχει επηρεάσει κάθε Ολλανδό καταναλωτή που έχει κάνει κράτηση για τουλάχιστον ένα δωμάτιο ξενοδοχείου από την 1η Ιανουαρίου 2013.
«Η έρευνα μας δείχνει ότι η Booking.com παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού εδώ και χρόνια, είπε. Εμπόδισαν τα ξενοδοχεία να προσφέρουν φθηνότερες τιμές μέσω άλλων καναλιών. Πολλές ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έχουν ήδη κρίνει ότι αυτές οι πρακτικές είναι παράνομες».

