Airbnb Experiences: Κυνηγώντας το χρυσόμαλλο δέρας του 1 τρισ. δολ. των εμπειριών
Μια νέα σελίδα στην ιστορία της Airbnb επιχειρεί να ανοίξει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Brian Chesky, ανακοινώνοντας στις 13 Μαΐου από το κέντρο του Λος Άντζελες τη ριζική διεύρυνση της πλατφόρμας πέρα από τη διαμονή, προς μια πλήρη εμπειρία ταξιδιού και καθημερινότητας.
Με νέα φιλοσοφία και προϊόντα υπό την ομπρέλα “Airbnb Services” και την ανανεωμένη πλατφόρμα “Airbnb Experiences“, η εταιρεία στοχεύει να εξελιχθεί σε έναν τουριστικό υπερ-κόμβο υπηρεσιών, αλλά και σε ένα εργαλείο για δραστηριότητες πέρα από το ταξίδι.
«Κάποτε Airbnb σήμαινε απλώς να κοιμηθείς σε ένα ξένο σπίτι. Τώρα σημαίνει να φτιάξεις ζυμαρικά με έναν Ιταλό σεφ, να χορέψεις με K-pop σταρ ή να εξερευνήσεις τη Νοτρ Νταμ με αρχιτέκτονα αποκατάστασης», δήλωσε ο Chesky, συνοψίζοντας το νέο αφήγημα της εταιρείας στο μότο: “Now you can Airbnb more than an Airbnb.”
Από την εμπειρία διαμονής στην εμπειρία ζωής
Η νέα στρατηγική έρχεται σε μια περίοδο όπου η αγορά των ταξιδιωτικών εμπειριών υπολογίζεται σε πάνω από 1 τρισ. δολάρια διεθνώς, σύμφωνα με ανάλυση της McKinsey – ένας κατακερματισμένος κλάδος, με τεράστια περιθώρια συγκέντρωσης και αξιοποίησης από μεγάλους παίκτες όπως η Airbnb.
Η επιστροφή της Airbnb στο πεδίο των “Experiences” δεν είναι καινούργια, αλλά έχει σαφώς πιο ώριμα χαρακτηριστικά. Η πρώτη προσπάθεια πάγωσε κατά την πανδημία. Τώρα, με επανασχεδιασμένο app, ευέλικτη τιμολόγηση και αυστηρότερο έλεγχο ποιότητας, η πλατφόρμα φιλοδοξεί να προσφέρει premium, επαληθευμένες και καθηλωτικές εμπειρίες – μερικές από τις οποίες θα ανήκουν σε μια νέα κατηγορία: Airbnb Originals.
Σε αυτό το πλαίσιο, η rapper Megan Thee Stallion συμμετείχε σε μια ειδική εμπειρία: μια μέρα σε θεματικό anime σπίτι σχεδιασμένο σε συνεργασία με την Airbnb – ένα παράδειγμα συνεργασίας υψηλού κόστους και χαμηλής κλίμακας, αλλά με υψηλό αντίκτυπο.
Μια superapp στον ορίζοντα;
Με το βλέμμα στραμμένο και πέρα από τον τουρισμό, η Airbnb φιλοδοξεί να γίνει μέρος της καθημερινότητας των χρηστών της: από την κράτηση μασάζ και μακιγιάζ κατά τη διάρκεια ταξιδιού, μέχρι την αναζήτηση τοπικών υπηρεσιών στην πόλη τους.
Η φιλοδοξία είναι σαφής: η Airbnb θέλει να μετασχηματιστεί σε superapp – ένα ενιαίο σημείο πρόσβασης σε πραγματικές, αυθεντικές εμπειρίες εντός και εκτός ταξιδιού.
«Κάπου στην πορεία χαθήκαμε σε οθόνες. Θέλουμε να επιστρέψουμε στον πραγματικό κόσμο», σχολίασε ο Chesky χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης Airbnb: Νέες υπηρεσίες, εμπειρίες και εφαρμογή
Ερωτήματα και σκεπτικισμός
Η παρουσίαση χαρακτηρίστηκε από την ενέργεια “founder mode” του Chesky, με τον ιδρυτή του Zynga, Mark Pincus, να τη χαρακτηρίζει “σαν του Steve Jobs”. Όμως δεν έλειψαν οι προβληματισμοί:
- Θα χρησιμοποιήσει πράγματι το κοινό την Airbnb για υπηρεσίες πέρα από το ταξίδι;
- Μπορεί η πλατφόρμα να διατηρήσει την ποιότητα και την αυθεντικότητα σε τόσο διαφορετικά προϊόντα;
Από πλευράς οικονομικών στόχων, η εταιρεία θέτει ως ορόσημο τα δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα έσοδα από τις εμπειρίες μέσα στην επόμενη 3-5ετία, προσθέτοντας αυτά στα $11,1 δισ. ετήσια έσοδα που είχε το 2024.
Τι σημαίνει αυτό για τον τουριστικό κόσμο
Για ξενοδόχους, δήμους, tour operators και επιχειρηματίες του τουρισμού, οι κινήσεις της Airbnb σηματοδοτούν:
Επανεξέταση του ανταγωνισμού: Η Airbnb δεν ανταγωνίζεται πλέον μόνο ξενοδοχεία, αλλά και δραστηριότητες, DMCs, μικρούς επαγγελματίες.
Ευκαιρίες για συνέργειες: Επαγγελματίες μπορούν να ενταχθούν στις “Experiences” ως hosts, αν πληρούν τις νέες προδιαγραφές.
Ανάγκη για διαφοροποίηση: Τοπικοί προορισμοί και brands οφείλουν να επενδύσουν στην αφήγηση, την ποιότητα και την αυθεντικότητα για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Η νέα στρατηγική της Airbnb ίσως να μην είναι η απάντηση σε όλα τα ερωτήματα της τουριστικής βιομηχανίας, αλλά όπως και το 2008, μπορεί να αποδειχθεί προάγγελος μιας νέας κανονικότητας.