Booking: Έκρηξη στις κρατήσεις – άνοδος για τα εναλλακτικά καταλύματα το 2025
Ρεκόρ κρατήσεων, σημαντική ανάπτυξη των εναλλακτικών καταλυμάτων και ενίσχυση της τεχνητής νοημοσύνης για τους οικοδεσπότες ήταν τα βασικά σημεία της τηλεδιάσκεψης της Booking Holdings για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025. Με 319 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις σε μόλις τρεις μήνες —τον υψηλότερο αριθμό όλων των εποχών για ένα τρίμηνο— η πλατφόρμα δείχνει ξεκάθαρα τη δυναμική της ταξιδιωτικής ζήτησης, με την Ευρώπη και την Ασία να ξεχωρίζουν σε ρυθμούς ανάπτυξης.
Για όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και γενικά στα εναλλακτικά καταλύματα, τα μηνύματα είναι σαφώς θετικά. Οι καταχωρίσεις εναλλακτικών καταλυμάτων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων βίλες, εξοχικές κατοικίες και διαμερίσματα, έφτασαν τα 8,1 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 9% σε σχέση με πέρυσι. Ο τομέας αυτός, ο οποίος ενισχύθηκε σημαντικά στα χρόνια μετά την πανδημία, παραμένει βασικός μοχλός ανάπτυξης για την Booking.com.
Ψηφιακός βοηθός για τους μικρούς ιδιοκτήτες
Η ενίσχυση των εναλλακτικών καταλυμάτων δεν περιορίζεται μόνο στους αριθμούς. Η Booking υπογραμμίζει πως προσφέρει τεχνολογικά εργαλεία ειδικά σχεδιασμένα για μικρούς και ανεξάρτητους ιδιοκτήτες, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν το κύμα αυξημένης ζήτησης. Ο νέος Partner AI Assistant αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: πρόκειται για έναν ψηφιακό βοηθό που καθοδηγεί τους νέους συνεργάτες σε κρίσιμα σημεία — από την ανάρτηση φωτογραφιών και τον καθορισμό τιμών έως τη βελτιστοποίηση των καταχωρίσεών τους.
«Πιστεύουμε ότι οι προσπάθειες αυτές ενισχύουν ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις, βοηθώντας τους συνεργάτες μας να κάνουν περισσότερα με λιγότερους πόρους», δήλωσε ο CEO της Booking Holdings, Glenn Fogel.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει το τοπίο
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, οι καινοτομίες της AI ενσωματώνονται πλέον σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας της πλατφόρμας. Εκτός από τη βοήθεια προς τους συνεργάτες, χρησιμοποιείται και για την ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη, με το AI Trip Planner, έναν διαδραστικό «σύμβουλο ταξιδιών», να βοηθά τους ταξιδιώτες να βρίσκουν πιο εύκολα τα καταλύματα που τους ταιριάζουν.
Παράλληλα, η υποστήριξη πελατών μέσω αυτοματοποιημένων απαντήσεων —επίσης με χρήση AI— εξασφαλίζει άμεση επικοινωνία και υποστήριξη 24/7, μειώνοντας την πίεση στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων.
Η ζήτηση για πολλαπλά προϊόντα φέρνει νέα έσοδα
Αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση 35% στις συνδυασμένες κρατήσεις — δηλαδή σε κρατήσεις που περιλαμβάνουν περισσότερα από ένα προϊόντα, όπως διαμονή, πτήσεις, ενοικίαση αυτοκινήτου και αξιοθέατα. Πρόκειται για έναν στρατηγικό τομέα για την Booking, που δείχνει πλέον σημάδια μαζικής υιοθέτησης από το κοινό.
Αυτό ανοίγει νέες ευκαιρίες για ιδιοκτήτες εναλλακτικών καταλυμάτων που θέλουν να ενταχθούν πιο ενεργά στο οικοσύστημα της πλατφόρμας, ενισχύοντας την προβολή τους μέσα από «πακέτα» διακοπών.
Κυριαρχούν οι κρατήσεις μέσω κινητών συσκευών
Το 55% των κρατήσεων του τριμήνου έγινε μέσω κινητών συσκευών, ενισχύοντας τη σημασία της παρουσίας σε mobile πλατφόρμες και της παροχής ανταγωνιστικών τιμών για κινητές συσκευές. Η Booking ενθαρρύνει ενεργά τους συνεργάτες της να εφαρμόσουν τέτοιες πρακτικές, προκειμένου να αξιοποιήσουν τη δυναμική αυτή.
Ταυτόχρονα, οι ταξιδιωτικές συνήθειες διαφοροποιούνται ανά περιοχή. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η μέση διάρκεια διαμονής μειώθηκε. Η Booking προτείνει στους συνεργάτες της να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν στοχευμένες τιμές ανά χώρα ή περιοχή, ώστε να προσελκύσουν συγκεκριμένα κοινά.
Αισιοδοξία για όλο το 2025
Με βάση τις επιδόσεις του πρώτου τριμήνου, η Booking Holdings εμφανίζεται αισιόδοξη για τη συνέχεια του 2025. Η αυξημένη κινητικότητα, η ενίσχυση των εναλλακτικών καταλυμάτων και η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης δημιουργούν ένα περιβάλλον πλούσιο σε ευκαιρίες —ιδιαίτερα για τους ιδιοκτήτες μικρών καταλυμάτων, που έχουν στη διάθεσή τους πλέον τα εργαλεία για να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις.
«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις πλατφόρμες μας με πολλαπλούς τρόπους και είμαι ενθουσιασμένος γι’ αυτό», δήλωσε ο Fogel, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας για τα επόμενα τρίμηνα.