
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Booking Holdings -η αμερικανική μητρική εταιρεία των Priceline, Booking.com, Kayak, Agoda και OpenTable- επωφελήθηκε για άλλη μια φορά από την υψηλή ζήτηση για διανυκτερεύσεις και ταξίδια κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, που έληξε στις 30 Ιουνίου.
Τόσο τα έσοδα όσο και τα κέρδη του ομίλου κινήθηκαν ανοδικά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με οδηγό τις ισχυρότερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ.
- Οι διανυκτερεύσεις που πωλήθηκαν μέσω των πλατφορμών κρατήσεων αυξήθηκαν 8% τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο στα 309 εκατομμύρια δολάρια.
- Τα έσοδα αυξήθηκαν 6,8 δις δολάρια, δηλαδή 16% περισσότερα από ό,τι την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
- Τα κέρδη, προσαρμοσμένα για παράγοντες όπως οι φόροι, αυξήθηκαν κατά περισσότερο από ένα τέταρτο στα 2,4 δις δολάρια.

Αυξημένη αβεβαιότητα σε γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον
Ωστόσο, η εταιρεία λαμβάνει υπόψη ότι οι δραστηριότητες της ενδέχεται να επηρεαστούν για το υπόλοιπο του έτους από την «αυξημένη αβεβαιότητα στο γεωπολιτικό και μακροοικονομικό περιβάλλον».
Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις καταναλωτικές δαπάνες καθώς και τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.
Η εταιρεία δεν εξέδωσε επίσημες οδηγίες για το επόμενο τρίμηνο, αλλά τόνισε τη συνεχή επένδυση στην εξατομίκευση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη και στην εμπειρία χρήστη σε κινητές συσκευές, για να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Ισχυρότερες από τις αναμενόμενες επιδόσεις στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ
«Παρατηρήσαμε τον Ιούνιο έναν αντίκτυπο στην υπόλοιπη παγκόσμια περιοχή μας από τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή, τα οποία εκτιμούμε ότι επηρέασαν την παγκόσμια ανάπτυξη κατά περίπου 1% τον Ιούνιο και κατά ένα τρίτο της ποσοστιαίας μονάδας συνολικά στο δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο Ewout Steenbergen, οικονομικός διευθυντής.
Η Ευρώπη είχε υψηλή μονοψήφια άνοδο, η Ασία είχε χαμηλή διψήφια άνοδο, ο υπόλοιπος κόσμος είχε υψηλή μονοψήφια άνοδο και οι ΗΠΑ είχαν χαμηλή μονοψήφια άνοδο.»

Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι η περιοχή με την πιο αργή ανάπτυξη για την Booking Holdings, αλλά ήταν ελαφρώς υψηλότερη στο δεύτερο τρίμηνο από ό,τι στο πρώτο του 2025.
- Τα εισερχόμενα ταξίδια προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο, επηρεασμένα κυρίως από τους Καναδούς ταξιδιώτες και λιγότερο από τους Ευρωπαίους.
- Η εταιρεία σημείωσε επίσης ισχυρή ανάπτυξη στους διαδρόμους Καναδά-Μεξικό και Ευρώπης-Ασίας.
Οι ακαθάριστες κρατήσεις ανήλθαν σε 46,7 δις δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 13% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα έσοδα ανήλθαν σε 6,8 δις δολάρια, στο +16% σε ετήσια βάση (ή 12% σε σταθερό νόμισμα) και τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 2,4 δις δολάρια, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 28%, ενώ τα έξοδα μάρκετινγκ αυξήθηκαν 10% σε ετήσια βάση.

