
Ο πιο πολυσύχναστος ταξιδιωτικός κόμβος της Ευρώπης, υπέβαλε τα σχέδιά του στην κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός τρίτου διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης με τους αντιπάλους να εκφράζουν ανησυχίες για τις εκπομπές άνθρακα, την ηχορύπανση και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Το αεροδρόμιο του Χίθροου ζητά άδεια για τη δημιουργία ενός διαδρόμου μήκους 3.500 μέτρων (11.400 ποδιών), αλλά επιμένει ότι είναι ανοιχτό στο να εξετάσει το ενδεχόμενο ενός μικρότερου.
Τον Ιανουάριο, η υπουργός Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει μια «άκρως αναγκαία» επέκταση για τη σύνδεση του Ηνωμένου Βασιλείου με τον κόσμο και το άνοιγμα νέων ευκαιριών ανάπτυξης.
Ωστόσο, ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σερ Σαντίκ Καν, εξακολουθεί να είναι αντίθετος λόγω «των σοβαρών επιπτώσεων» που θα έχει στους κατοίκους της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με την πρόταση του Χίθροου, ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης θα κατασκευαστεί βορειοδυτικά της υπάρχουσας τοποθεσίας του – επιτρέποντας επιπλέον 276.000 πτήσεις ετησίως.
Το αεροδρόμιο θέλει επίσης να δημιουργήσει νέα χωρητικότητα τερματικού σταθμού για 150 εκατ. επιβάτες ετησίως – από 84 εκατ. – με σχέδια που περιλαμβάνουν ένα νέο συγκρότημα τερματικών σταθμών με τα ονόματα T5XW και T5XN.
Ο τερματικός σταθμός 2 θα επεκταθεί, ενώ ο τερματικός σταθμός 3 και ο παλιός τερματικός σταθμός 1 θα κατεδαφιστούν.
Ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης θα χρηματοδοτηθεί ιδιωτικά, με το συνολικό κόστος του σχεδίου να ανέρχεται σε περίπου 49 δισ. λίρες, αλλά ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν εκφράσει ανησυχία ότι το αεροδρόμιο θα αυξήσει τα τέλη επιβατών για να πληρώσει το έργο.


