Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Έρευνα | Το 92% των τουριστικών πρακτόρων είναι ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους

Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι παραμένουν η «καρδιά» της ταξιδιωτικής βιομηχανίας και, παρά τις προκλήσεις των τελευταίων ετών, εμφανίζονται εξαιρετικά ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Σύμφωνα με διεθνή μελέτη του B2B ταξιδιωτικού portal Ratehawk, το 92% των επαγγελματιών του κλάδου δηλώνει «ικανοποιημένο» ή «πολύ ικανοποιημένο» από το επάγγελμά του.

Η έρευνα, με τίτλο «Τι κινητοποιεί τους επαγγελματίες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας», διεξήχθη το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και βασίστηκε σε δείγμα περίπου 1.300 επαγγελματιών σε παγκόσμιο επίπεδο, από τον χώρο των τουριστικών γραφείων, των TMCs, των tour operators και των ανεξάρτητων ταξιδιωτικών συμβούλων.

Η ανθρώπινη επαφή ως βασικό κίνητρο

Για τη συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών, αυτό που καθιστά το επάγγελμα ελκυστικό είναι η ανθρώπινη επαφή και η δυνατότητα να μοιράζονται το πάθος τους για τα ταξίδια. Στη Γερμανία, συγκεκριμένα, οι επαγγελματίες δείχνουν μεγαλύτερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες διάθεση να δημιουργήσουν αξέχαστες εμπειρίες (66%) και να εργάζονται με αυτονομία (38%).

Αντιθέτως, μόλις το 8% βλέπει την επίτευξη υψηλών πωλήσεων ως βασικό κίνητρο, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πώληση δεν είναι αυτοσκοπός. Ωστόσο, το 45% των συμμετεχόντων θέτει προσωπικούς στόχους πωλήσεων, γεγονός που υπογραμμίζει τον επαγγελματισμό τους.

Ικανοποίηση μέσω νοήματος, όχι χρημάτων

Η εργασιακή ικανοποίηση, σύμφωνα με τη μελέτη, συνδέεται περισσότερο με την αίσθηση νοήματος και την ευχαρίστηση από την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες, παρά με τις οικονομικές απολαβές. Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι αντλούν ικανοποίηση από το θετικό feedback των πελατών και από το γεγονός ότι συμβάλλουν στο να πραγματοποιηθούν ονειρεμένα ταξίδια.

Ισχυρή δέσμευση και μακροχρόνια εμπειρία

Η αφοσίωση των επαγγελματιών του τουρισμού αποτυπώνεται και στην εμπειρία τους. Πάνω από το 40% διαθέτει πάνω από 15 χρόνια προϋπηρεσίας, με την Ευρώπη να προηγείται (51%). Σε χώρες όπως η Ιταλία (68%), η Γερμανία (64%) και η Ισπανία (52%), οι αριθμοί αυτοί είναι ακόμα πιο εντυπωσιακοί, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή σχέση μεταξύ επαγγελματιών και τουριστικής βιομηχανίας.

Η επόμενη γενιά δείχνει θετικά σημάδια

Παρά τα προβλήματα στελέχωσης, ιδιαίτερα λόγω της πανδημίας, υπάρχουν ενθαρρυντικά σημάδια από τους νέους. Στη Γερμανία, το 11% των ταξιδιωτικών συμβούλων εντάχθηκε στον κλάδο την τελευταία τριετία, με υψηλό επίπεδο κινήτρου και ενθουσιασμού. Όπως σημείωσε και η Ilka Lauenroth, επικεφαλής του δικτύου TUI Franchise, οι νέοι σύμβουλοι φέρνουν δυναμική και φρέσκια ματιά στον παραδοσιακό τομέα των ταξιδιωτικών γραφείων.

Την προσπάθεια ενίσχυσης της εικόνας του επαγγέλματος στηρίζει και η νέα καμπάνια της Bethmannschule στη Φρανκφούρτη, με έμφαση στην αυθεντική προβολή του επαγγέλματος. «Δεν θέλουμε να ωραιοποιήσουμε τη δουλειά, αλλά να την παρουσιάσουμε όπως είναι», σημειώνει η Chantal Wagner από το LCC Reisebüro Wilhelmpassage.

Επένδυση στη δια βίου μάθηση

Η μελέτη αναδεικνύει και την αξία της διαρκούς εκπαίδευσης για τη διατήρηση του επαγγελματικού κινήτρου. Οι επαγγελματίες του χώρου συμμετέχουν σε κλαδικές εκδηλώσεις (46%), αξιοποιούν επαγγελματικά δίκτυα (39%) και συμμετέχουν σε webinars και προγράμματα κατάρτισης (31%). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και η προσωπική ταξιδιωτική εμπειρία ως μέσο βελτίωσης της συμβουλευτικής ποιότητας.

Μικρές επιχειρήσεις, μεγάλη επιρροή

Το 93% των συμμετεχόντων εργάζεται σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με έως 50 εργαζόμενους, ενώ οι μισοί ανήκουν σε ομάδες των 2-5 ατόμων. Η προσωπική σχέση με τον πελάτη παραμένει βασικό πλεονέκτημα έναντι των ψηφιακών πλατφορμών.

Το επάγγελμα κερδίζει ξανά έδαφος

Σύμφωνα με τη διευθύντρια της Ratehawk, Astrid Kastberg, «ο ρόλος του ταξιδιωτικού συμβούλου γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια», χάρη στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών και την επιθυμία για προσωποποιημένη καθοδήγηση. Παρά τα εμπόδια στην προσέλκυση νέων στελεχών, το επάγγελμα φαίνεται να έχει προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και να κερδίζει εκ νέου την εμπιστοσύνη του κοινού.

Το πρωτότυπο άρθρο https://www.tornosnews.gr/mobile/epixeiriseis/tourist-offices/74998-ereyna-to-92-ton-toyristikon-praktoron-einai-ikanopoihmenoi-apo-th-doyleia-toys.html ανήκει στο Tornos News .