
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι φόροι και τα τέλη εκτοξεύουν στα ύψη το κόστος στα αεροπορικά ταξίδια από τη Γερμανία στην Ευρώπη. Αυτό, αποκαλύπτει πρόσφατη μελέτη από τη Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου (ADAC).
Η ανάλυση περίπου 120 δρομολογίων (εσωτερικού και εξωτερικού) διαπίστωσε ότι οι επιβάτες που αναχωρούν από μεγάλα γερμανικά αεροδρόμια, όπως η Φρανκφούρτη και το Μόναχο, αντιμετωπίζουν μερικά από τα υψηλότερα έξοδα.
Αυτό, σε συνδυασμό με τον περιορισμένο ανταγωνισμό και τις άνισες τιμές, δημιουργεί πραγματικά προβλήματα για όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν καθώς και για τις αεροπορικές εταιρείες.

Υψηλοί φόροι και τέλη
Η Γερμανία επιβάλλει υψηλούς φόρους στα αεροπορικά εισιτήρια, ειδικά για τα εσωτερικά ταξίδια.
- Η Φρανκφούρτη φαίνεται να πρωτοστατεί, με τους ταξιδιώτες να πληρώνουν περίπου 74 ευρώ μόνο σε φόρους για μια τοπική πτήση, η υψηλότερη τιμή στη χώρα.
- Ο εθνικός μέσος όρος είναι πιο κοντά στα 52 ευρώ, ενώ η Κολωνία/Βόννη φαίνεται να είναι η φθηνότερη με 36 ευρώ.
- Όσον αφορά τις πτήσεις στην Ευρώπη, η Φρανκφούρτη είναι και πάλι μια από τις πιο ακριβές, με φόρους και τέλη περίπου 59 ευρώ, ξεπερνώντας μόνο το Άμστερνταμ στα 63 ευρώ.
- Άλλα αεροδρόμια στη Γερμανία, όπως το Μόναχο (49 ευρώ), το Ντίσελντορφ (46 ευρώ) και το Ανόβερο (42 ευρώ), κατατάσσονται επίσης υψηλά στο κόστος σε σύγκριση με άλλα στην Ευρώπη.
Αυτά τα κόστη αυξάνουν σημαντικά την τιμή ενός εισιτηρίου και αυτό καθιστά την αναχώρηση πιο δαπανηρή για τους Γερμανούς ταξιδιώτες.
Η ADAC προτείνει αλλαγή πολιτικής, πιέζοντας τους αξιωματούχους να αλλάξουν τον φόρο αεροπορικών ταξιδιών ώστε να υποστηρίζει ειδικά τα βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας.
Αυτό θα μπορούσε να ενισχύσει τη θέση της Γερμανίας ως παγκόσμιου ταξιδιωτικού κόμβου.

Περιορισμένες επιλογές εσωτερικού και η κυριαρχία της Lufthansa
Η έρευνα της ADAC έδειξε επίσης έλλειψη ανταγωνισμού στη Γερμανία κατά τις πτήσεις εντός της χώρας.
Περίπου το 87% αυτών των διαδρομών διαχειρίζεται ο Lufthansa Group, συμπεριλαμβανομένης της θυγατρικής Eurowings, κάτι που μπορεί να περιορίσει τον ανταγωνισμό και δεν προσφέρει πολλές επιλογές στους επιβάτες.
Ενώ οι περισσότερες εσωτερικές πτήσεις, περίπου το 73%, είναι απευθείας, οκτώ διαδρομές απαιτούν μετεπιβιβάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι ακριβές.
Οι πτήσεις που περιλαμβάνουν μετεπιβιβάσεις κοστίζουν κατά μέσο όρο 300 ευρώ, ενώ οι απευθείας κοστίζουν περίπου 76 ευρώ, γεγονός που δημιουργεί μεγάλη διαφορά τιμής για τους επιβάτες.
Από την άλλη πλευρά, οι πτήσεις εντός Ευρώπης τείνουν να είναι πιο ποικίλες, με το 92% να προσφέρει απευθείας δρομολόγια και αρκετές αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται για τους ίδιους πελάτες.
Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη σύγκριση τιμών και καθιστά πιο προσιτές τις πτήσεις εντός Ευρώπης.

Ζητήματα αστάθειας τιμών και διαφάνειας
Η ανάλυση υπογραμμίζει πώς οι τιμές μπορούν να αλλάξουν σημαντικά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε μια πτήση της Lufthansa από τη Φρανκφούρτη στο Βερολίνο το κόστος αυξήθηκε από 86 ευρώ σε πάνω από 430 ευρώ σε μόλις τρεις μήνες.
Σε άλλες διαδρομές οι τιμές διπλασιάστηκαν ή και τριπλασιάστηκαν, γεγονός που δείχνει πόσο δύσκολο ο προγραμματισμός για αποδράσεις. Αυτό που το κάνει πιο δύσκολο είναι ότι η ADAC διαπίστωσε ότι πολλοί αερομεταφορείς δεν εμφανίζουν πάντα με σαφήνεια τους φόρους και τα τέλη, αφήνοντας τους πελάτες αβέβαιους για το πραγματικό κόστος των εισιτηρίων.
Για να διορθώσει αυτό το πρόβλημα, η ADAC ζητά μεγαλύτερη διαφάνεια, καλώντας τις αεροπορικές εταιρείες να παρουσιάζουν όλα τα κόστη με σαφή τρόπο.
Θέλουν επίσης να διευκρινιστεί ποια τέλη μπορούν να επιστραφούν σε περίπτωση που οι εταιρείες δεν ακολουθήσουν τους κανόνες, διασφαλίζοντας ότι οι ταξιδιώτες είναι ενημερωμένοι και προστατευμένοι.

Τα δικαιώματα των επιβατών υπό απειλή
Καθώς η ΕΕ εξετάζει την ενημέρωση των κανόνων της για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, η ADAC δεν είναι ικανοποιημένη με τις αλλαγές που ενδέχεται να μειώσουν την προστασία σε επιβάτες.
Συγκεκριμένα, διαφωνεί με τις ιδέες για παράταση του χρόνου αναμονής πριν από την υποβολή αιτήματος αποζημίωσης, από τρεις σε πέντε ώρες για μικρότερες πτήσεις και από εννέα σε δώδεκα ώρες για μεγαλύτερες.
Ο φορέας πιστεύει ότι αυτού του είδους οι αλλαγές θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν τα δικαιώματα των επιβατών σε μια εποχή που η εμπιστοσύνη στον κλάδο των αερομεταφορών αποτελεί ήδη πρόκληση.

Ένα κάλεσμα για μεταρρύθμιση
Τα αεροπορικά ταξίδια στη Γερμανία αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές που οφείλονται στους φόρους, καθώς και έλλειψη ανταγωνισμού, ειδικά για τα τοπικά ταξίδια.
Τα ευρήματα της ADAC τονίζουν την ανάγκη για αλλαγές που θα κάνουν τα πράγματα πιο προσιτά και ανοιχτά, ενθαρρύνοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα.
Καθώς οι ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν ασυνεπείς τιμές και λίγες επιλογές, η ζήτηση για μια πιο ανταγωνιστική αγορά αεροπορικών εταιρειών γίνεται ολοένα και πιο πιεστική. Χωρίς να γίνουν κινήσεις, η κατάσταση για τους ταξιδιώτες θα γίνει μόνο πιο δύσκολη.
Η Γερμανία αντιμετωπίζει μια πιθανή παρακμή ως κέντρο ταξιδιών στην κεντρική Ευρώπη και οι επιβάτες καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες αυτού που γίνεται ένα ολοένα και πιο ακριβό σύστημα.


