Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Η Airbnb ετοιμάζεται να επεκταθεί σε νέους τομείς

Η Airbnb επενδύει σημαντικά στο μάρκετινγκ και στην πρόσληψη νέου προσωπικού, καθώς προετοιμάζεται για την είσοδο σε νέους τομείς δραστηριότητας τον Μάιο, στοχεύοντας στην επέκταση των εσόδων της πέρα από την παραδοσιακή βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων.

Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 200 έως 250 εκατομμυρίων δολαρίων φέτος για τη δημιουργία αυτών των νέων δραστηριοτήτων, με στόχο να αποφέρουν έσοδα ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στο μέλλον. Το 2023, η Airbnb κατέγραψε έσοδα 11,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα καθαρά της κέρδη μειώθηκαν κατά 45% στα 2,65 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ανανεωμένες εμπειρίες για ταξιδιώτες

Αν και η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για τον ακριβή αριθμό και τη φύση των νέων επιχειρήσεων, έχει επιβεβαιώσει ότι θα επαναλανσάρει την υπηρεσία “Experiences”. Ο στόχος είναι να εμπλουτίσει τη διαμονή των ταξιδιωτών με δραστηριότητες όπως περιηγήσεις με ποδήλατο και γευσιγνωσίες. Η Airbnb είχε πρωτολανσάρει την υπηρεσία Experiences το 2016, αλλά η πανδημία την ανάγκασε να την περιορίσει σημαντικά.

Ellie Mertz
Ellie Mertz, Chief Financial Officer, Airbnb

«Ένα από τα βασικά στοιχεία της ανανεωμένης υπηρεσίας είναι η προσθήκη περισσότερων δραστηριοτήτων που μπορεί να κάνει κανείς κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, αλλά και στη δική του πόλη», δήλωσε η Ellie Mertz, η οποία έχει αναλάβει τη θέση της οικονομικής διευθύντριας της Airbnb εδώ και περίπου έναν χρόνο.

«Ο τελικός στόχος είναι να δημιουργήσουμε εμπειρίες που είναι ελκυστικές, ενδιαφέρουσες και διαφορετικές από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά».

Επενδύσεις σε μάρκετινγκ και νέες προσλήψεις

Το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης θα κατευθυνθεί σε προγραμματικό μάρκετινγκ—δηλαδή τη χρήση αυτοματοποιημένης τεχνολογίας για την αγορά διαφημιστικού χώρου—και στην πρόσληψη νέων στελεχών, όπως marketers, σχεδιαστές και μηχανικούς, που θα αναπτύξουν και θα προωθήσουν τις νέες υπηρεσίες. Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει την ομάδα του Chief Business Officer, Dave Stephenson, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη διεθνή επέκταση και την ανάπτυξη των νέων δραστηριοτήτων.

Η Airbnb σχεδιάζει να αυξήσει το προσωπικό της κατά περίπου 10%, σε σύγκριση με την αύξηση 6% που σημειώθηκε το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τους 7.300 εργαζόμενους.

Στρατηγική ανάπτυξης και προοπτικές εσόδων

Η εταιρεία σκοπεύει να χτίσει μια ισχυρή προσφορά καταχωρήσεων για τις νέες της υπηρεσίες, ανταγωνιζόμενη πλατφόρμες όπως το Viator της TripAdvisor και το GetYourGuide. Ο Dan Wasiolek, ανώτερος αναλυτής της Morningstar, εκτιμά ότι η Airbnb θα φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατήσεις εμπειριών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η Mertz δήλωσε ότι η Airbnb θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων κατά τα δύο πρώτα χρόνια και στη συνέχεια θα εργαστεί για την αύξηση της αποδοτικότητας. «Το αρχικό σταθερό κόστος δεν θα εξαφανιστεί, αλλά θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου, καθώς τα έσοδα θα αυξηθούν και θα καλύψουν τα συνεχιζόμενα λειτουργικά έξοδα», πρόσθεσε.

Παράλληλα, η Airbnb θέλει να διατηρήσει την κερδοφορία της βασικής της δραστηριότητας στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, βρίσκοντας νέους τρόπους αυτοματοποίησης για να χρηματοδοτήσει τις νέες της επενδύσεις.

Νέα επιχειρηματικά μοντέλα και πιθανές υπηρεσίες

Αν και η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τις νέες της υπηρεσίες, ο αναλυτής της επενδυτικής τράπεζας TD Cowen, Kevin Kopelman, εκτιμά ότι η Airbnb θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της διαμονής των χρηστών, όπως προσωπικούς σεφ ή γυμναστές. Επίσης, η εταιρεία ενδέχεται να εισέλθει στον τομέα των μεταφορών, πιθανώς μέσω συνεργασιών με εταιρείες ridesharing.

Σύμφωνα με τον Kopelman, η Airbnb ίσως επιλέξει να επεκτείνει αυτές τις υπηρεσίες και σε άτομα που δεν διαμένουν απαραίτητα σε κάποιο κατάλυμα της πλατφόρμας. «Αυτή η πρωτοβουλία πιθανότατα θα επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους για μερικά χρόνια, αλλά η επένδυση είναι περιορισμένη και εστιάζει σε επιχειρήσεις με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης», τόνισε.

Όταν ρωτήθηκε εάν η Airbnb προτίθεται να εισέλθει στις αγορές concierge services ή fine dining, η Mertz απάντησε: «Δεν έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα με αυτούς τους τομείς μέχρι σήμερα, επομένως δεν έχουμε κάποιο νεότερο προς ανακοίνωση».

Με πληροφορίες από τη Wall Street Journal

Το πρωτότυπο άρθρο https://bnbnews.gr/platformes-otas/26101/i-airbnb-etoimazetai-na-epektathei-se-neoys-tomeis/ ανήκει στο BnB News .