Skip to content
Λιγότερο απο 1 λεπτό Διάρκεια άρθρου: Λεπτά

Πρώτο βήμα για loyalty program της Airbnb μέσω της HotelTonight

Η HotelTonight, η εφαρμογή κρατήσεων ξενοδοχείων που ανήκει στην Airbnb, παρουσίασε ένα νέο προνόμιο επιβράβευσης που επιτρέπει στους χρήστες να κερδίζουν πιστωτικό υπόλοιπο Airbnb για κάθε διαμονή που κλείνουν μέσω της εφαρμογής. Το νέο πρόγραμμα, μέρος του HT Perks, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που η Airbnb προσφέρει έναν τέτοιου είδους μηχανισμό ανταμοιβής, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για το αν πρόκειται για ένα πρώτο βήμα προς ένα ευρύτερο πρόγραμμα πιστότητας (loyalty program) από την ίδια την Airbnb.

Πώς λειτουργεί το νέο προνόμιο

Η νέα δυνατότητα είναι διαθέσιμη σε ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ και επιτρέπει στους χρήστες της HotelTonight να λαμβάνουν το 10% της αξίας της κράτησής τους (χωρίς φόρους και τέλη) σε πιστώσεις στην Airbnb. Αυτά τα πιστωτικά υπόλοιπα μπορούν να εξαργυρωθούν σε μελλοντικές κρατήσεις Airbnb, είτε για διαμονές είτε για εμπειρίες, και παραμένουν έγκυρα για ένα έτος από την ημερομηνία της αρχικής διαμονής.

Για να αποκτήσουν το πιστωτικό υπόλοιπο, οι χρήστες συνδέουν τον λογαριασμό τους στο Airbnb μετά το check-out μέσω της HotelTonight. Από εκεί και έπειτα, κάθε νέα κράτηση που πραγματοποιούν μέσω της HotelTonight θα τους αποφέρει αυτόματα νέα credits, επιτρέποντας στους συχνούς ταξιδιώτες να συγκεντρώνουν όλο και μεγαλύτερη εξοικονόμηση με την πάροδο του χρόνου.

HotelTonight - Airbnb

Airbnb και Loyalty Programs: Ένα πρώτο βήμα;

Μέχρι σήμερα, η Airbnb δεν διέθετε κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης ή loyalty program, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της στον χώρο των ταξιδιών, όπως οι Marriott Bonvoy, Hilton Honors και Expedia Rewards. Ωστόσο, αυτή η πρωτοβουλία μέσω της HotelTonight φαίνεται να αποτελεί ένα πείραμα που θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για ένα μελλοντικό πρόγραμμα πιστότητας της ίδιας της Airbnb.

Ο Ron Sandel, Γενικός Διευθυντής της HotelTonight, δήλωσε στο Skift ότι ο στόχος αυτής της κίνησης είναι διττός: να αυξήσει τις κρατήσεις μέσω της HotelTonight, αλλά και να εισαγάγει περισσότερους χρήστες στο οικοσύστημα της Airbnb. «Εννέα στις δέκα διανυκτερεύσεις κλείνονται σε ξενοδοχεία, επομένως θεωρούμε ότι αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να φέρουμε το κοινό μας στην Airbnb», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Airbnb, έχοντας αποκτήσει τη HotelTonight το 2019, φαίνεται να εκμεταλλεύεται τη δημοτικότητα της εφαρμογής κρατήσεων ξενοδοχείων για να δημιουργήσει μια πιο άμεση γέφυρα ανάμεσα στις ξενοδοχειακές διαμονές και τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μέσω αυτής της στρατηγικής, η εταιρεία μπορεί να προσεγγίσει νέους ταξιδιώτες που ίσως δεν είχαν σκεφτεί να επιλέξουν ένα Airbnb στο παρελθόν, ενώ παράλληλα διατηρεί το ενδιαφέρον των συχνών χρηστών της HotelTonight.

Οι υβριδικοί ταξιδιώτες αυξάνονται

Το νέο προνόμιο ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας νέας γενιάς «υβριδικών» ταξιδιωτών, οι οποίοι συνδυάζουν διαμονές σε ξενοδοχεία και καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης ανάλογα με το ταξίδι τους – είτε αυτό αφορά επαγγελματικούς λόγους είτε ταξίδια αναψυχής. Η Airbnb, μέσω της HotelTonight, προσπαθεί να αξιοποιήσει αυτή την τάση, προσφέροντας στους ταξιδιώτες το «καλύτερο και από τους δύο κόσμους» – ξενοδοχειακές διαμονές σε μειωμένες τιμές και την ευελιξία της Airbnb.

Ανταγωνισμός και προοπτικές

Η κίνηση αυτή βάζει την Airbnb και τη HotelTonight σε πιο άμεσο ανταγωνισμό με άλλες πλατφόρμες κρατήσεων, όπως η Expedia και η Booking.com, οι οποίες έχουν ήδη εδραιωμένα προγράμματα πιστότητας. Επιπλέον, με δεδομένο ότι η HotelTonight είναι γνωστή για τις προσφορές τελευταίας στιγμής και τις κρατήσεις αυθημερόν, η Airbnb ενδέχεται να επιχειρεί να προσεγγίσει το κοινό των spontaneous travelers – δηλαδή εκείνων που κλείνουν διαμονές σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Εάν το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της HotelTonight αποδειχθεί επιτυχημένο, δεν αποκλείεται να δούμε στο μέλλον μια ευρύτερη στρατηγική επιβράβευσης απευθείας από την Airbnb, κάτι που θα την έφερνε πιο κοντά στα loyalty models των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων και των OTAs.

Ο Ron Sandel συνοψίζει τη νέα στρατηγική λέγοντας: «Η HotelTonight ήταν πάντα προσανατολισμένη στην παροχή της καλύτερης τιμής και μιας ανεπανάληπτης αξίας. Με αυτή τη νέα προσφορά, οι επισκέπτες μας δεν χρειάζεται να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών ειδών διαμονής. Όλες οι ξενοδοχειακές διαμονές τους, είτε για επαγγελματικά είτε για ταξίδια αναψυχής, μπορούν να αξιοποιηθούν για μελλοντικές κρατήσεις Airbnb, προσφέροντάς τους περισσότερη αξία και περισσότερες επιλογές για τα επόμενα ταξίδια τους».

Ενδεχομένως, αυτή να είναι μόνο η αρχή για μια νέα εποχή προγραμμάτων πιστότητας στην Airbnb.

Το πρωτότυπο άρθρο https://bnbnews.gr/platformes-otas/26564/proto-vima-gia-loyalty-program-tis-airbnb-meso-tis-hoteltonight/ ανήκει στο BnB News .